Followers

Tuesday, November 16, 2010

cerita di pagi raya

Hari ni hari raya aidiladha. Pastinya semua sedang bergembira dengan keluarga dan rakan rakan masing masing di rumah atau di mana saja anda berada. Walaupun ini hanyalah aidiladha, tetapi kemeriahannya tetap ada dan dirasai terutamanya waktu nak sembelih lambu.Pastinya indah dan meriah suasana ketika itu ditambah lagi dengan telatah dan kerenah rakan rakan yang geli geleman,terkejut beruk,ataupun berani apabila melihat lembu itu menggelupur disembelih.Itulah ceritanya jika kita ada bersama mereka semua.

JIKA TIDAK ? 

Haaa, inilah yang ingin aku kongsi pada kali ini.Pagi ni aku terjaga pukul 7 pagi. Sunyi je aku rasa. Hanya ada suara gema takbir di masjid sebelah. Syahdu gila. Tapi nasib baik la tuan rumah ni baik hati sungguh. Pagi pagi dah ketuk pintu rumah sewa aku  sebab nak bagi lauk pagi raya. TERIMA KASIH! Kalau tak memang lagi syahdu la jawabnya. Dah la tersekat kat sini. Tak makan pagi lak tuh. Sepanjang aku hidup di muka bumi Allah swt ini, ni lah kali pertama aku beraya tanpa keluarga di sisi. Tak kisah la orang nak cakap raya haji ni tak meriah la, tak penting la  apa laa tapi hari raya tetap hari raya. Orang lain tetap akan bergaya dengan baju melayu. Berjumpa rakan rakan lama di masjid dan sebagainya. Tapi aku ? hanya tersadai di rumah tanpa ada baju melayu dan makanan enak di atas meja hanya berbaring menulis coretat kisah hidup aku ni di depan laptop saja.


HAIHHH...

Jadi kepada semua rakan rakan aku di luar sana, semoga bergembira beraya bersama keluarga dan rakan rakan. Bila nak makan daging korban ke, makan rendang dengan lemang ke, ingat ingat lah aku kat sini ye?

HAHAHA!
*macam jauh sangat je aku neh.padahal kat sabak bernam je

Anyways! Selamat Hari Raya Aidiladha aku ucapkan kepada semua. Semoga pengorbanan kita pada tahun ini ada rahmat dan hikmah nya insyallah.
^_^



2 comments:

  1. wahh..dah update pasal raye dah..nak update jugak lah..haha..err..kenapa tak ade kat rumah pulak..buat ape kat sabak ?

    ReplyDelete
  2. haha. ada la hal berbangkit . akan di update di blog nanti . hahah

    ReplyDelete